1 comment

I ordered a Tascam DP-32 from Musicians friend on April of 2014.The representative told me that if I purchases the warranty for 89.99, all problems would be covered including shipping and that the unit would be replaced.

Inside 2 months the unit showed problems with a popping sound when rewound and then played. Musicians Friend, when called, refused to cover the warranty as described by the representative. When I told them what was described, they said "it only covers repairs". And, " the written agreement states that it only covers repairs".

When I told them that I had never been shown or heard of the "written agreement", they told me that I should have looked it up online. When I stated that I was not informed of this option or agreement when making the purchase and there for it is "not a valid contract" due to the lack of appropriate information supplied by them, the manager said "you should have looked it up". No matter what logic was presented, Musicians Friend found a way to make it my fault despite all facts. I was a customer since 1981.

I am a long term college degreed musician, music educator, repairman and performing and recording artist.They have become vial at best.

Monetary Loss: $688.

Had an Experience with Musicians Friend?

Write a review

Comments

Terms of Service
Post Comment
Cancel
EmilyN_MF
#852386

My name is Emily and I am a member of management with Musician's Friend.I sincerely apologize that you were not provided with accurate information when you purchased your upgraded service plan.

We offer two different plans, depending on the value of the item you purchased. Anything valued at $200 or less qualifies for a replacement plan. If at any point within the service plan period the product is not performing as it did the day that you received it, you can file a claim, receive a prepaid label to send the product in, and if it is determined that the underlying issue is in fact covered under the plan, a gift certificate will be sent for the amount you paid at the time of purchase, including sales tax if applicable. By sending a gift certificate, you have the option of replacing your product, upgrading to a newer model or even purchasing a different product altogether.

If you purchase a repair plan, like the plan you purchased, we will pay for shipping to an authorized repair facility anytime a repair is needed, while the coverage is still active. If the product fails for the same reason three times, it will be replaced on the fourth attempt.

Again, I am so sorry that you were told about the incorrect plan. I am also so sorry to hear about the service you received when you called to utilize your plan.

I am not sure who you spoke with, but I can tell you, that I can help and would be happy to do so. I have a couple options to offer you,...

You can also view all of the details regarding our service plans by following the link below.I look forward to hearing from you.

http://mf.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/901/kw/gold%20coverage

Show more

You May Also Like

Delaware Fine Art Auction - Not living up to their promises Delaware Fine Art Auction " On June 1st, 2017 I purchased 2 Warhol artworks at auction from Delaware Fine Art Auction. I purchased lot #112: Warhols t-shirt and lot#113: Warhols Coca-Cola Bottle. Delaware Fine..." Read more Ebay SCAM: Criminals making a lot of money selling fake autographs on ebay to unsuspected buyers Ebay "Hundreds of millions of dollars worth of fakes and forgeries are sold every year through online auction site and websites. It is the prefer method for the forgers to peddle..." Read more Tophatter - Delivery Service Review from Sherman, Texas Tophatter "Yes.. My name is Lavinya Galarza and I'm a buying customer we'll in July I purchased a iPhone6 plus gold from one your sellers themobileshop... and this my 4 complaint..." Read more Quibids tricks you into paying more $$$ Quibids "I just recently decided to start bidding on Quibids. I thought it was pretty nice, until I decided to hover my mouse over one of my competitors. I looked at..." Read more Calatlantic Homes - Buyer Beware Calatlantic Homes "Garage door wood shrunk and left unpainted grooves in door. Builder says "sorry, paint touchup already done". Ours is the only garage door on street that looks this bad. This..." Read more Waffle House - Egregious service by WH employees to a 30 yr service veteran Waffle House "On or about, 9/22/2017, between 4-5pm, I visited the Georgia State University Waffle House located at 100 Piedmont Ave SE, Atlanta GA 30303. Upon visiting the store, I noticed an..." Read more Lazada Philippines - Paying without the item Lazada Philippines "Yesterday I got my order its Piedras earring two in 1 upon delivery the amount I was paid off in the receipt is with the amount of the other item..." Read more Grand Furniture - Cheap Grand Furniture " Literally the worst bed frame I ever brought in my life, 2 months after having the bed frame it started to fall apart. The screws are loose, the wood..." Read more